25 Nisan 2012 Çarşamba

Beyaz Atlı Prensler, Bir Zamanlar Dişiydiler!

www.tips-fb.com






Masallara değil ama, buna gönülden inanıyorum aslında. Kadını kadından başkası anlayamaz zira!







Sosyal medyaya kızsam da kimi zaman, kimi zaman da bazı şeyleri düşündürebildiği için seviyorum keratayı. Sıkı bir Twitter kullanıcısı olarak asosyal kimliğimin ardına saklanıp çoğu şeyi Twitter hastag'lerinden öğrendiğimi saklayacak değilim zaten. Yadsınamaz bir etki alanına sahip Twitter. Facebook'sa asla bana göre değil.

Bugün yine aynı platformda Ceyhun Yılmaz'ın önderlik ettiği bir hashtag TT oldu. Aslında iki hashtag'le yola çıkılmıştı, lakin sadece biri fazlaca ilgi gördü. Müstakbel TT'ler şunlardı:

#benerkekolsam
#benkadinolsam

Ve TT listesini yerle bir eden hashtag, #benkadinolsam hashtag'ini açık ara geride bırakan #benerkekolsam hashtag'iydi.

Ki zaten ben de bilinçsiz bir şekilde #benerkekolsam hashtag'i için kafa yormuş, bir şeyler yazmıştım naçizane. Bi' saniye, bi' saniye... Neden bilinçsizce olsun ki?! Ben kadın olduğuma göre... Başka hashtag kullanmam garip olmaz mıydı sizce de?

Arada bir kimlik karmaşası yaşadığımı düşünürsek bu gafımın üstünde çok da fazla durmaya gerek yok sanıyorum. Zira #benerkekolsam hashtag'i birçoğuna benzer karmaşayı yaşatmışa benziyordu. Epey bir erkek kullanıcı bu hashtag'i kullanıp -sözde- çuvalladı. Halihazırda erkek olduklarını anlamaları ise bilinçli yapılmış şakalara gülebildiğimin kanıtıydı. Zaten bu ara vara yoğa gülüyorum ya... Neyse.

Bahsini ettiğim mevzu aslında trajikomik. Zaten şu anda Twitter'da TT olmuş bir hashtag'den bahsediyorsam bilin ki altında mutlaka içli bir trajedi yatıyordur. Melankolik hallerimi az çok belli ettiğimi düşünürsek, vakit geçirmek amaçlı ortaya atılmış bir hashtag'in benim tarafımdan nereye bağlanacağı da az çok belli demektir.

Buyrun, birlikte bağlayalım o zaman.

Konu hakkında fikrini yazan bir kullanıcının cümleleriyle başlamak lazım olayı irdelemeye aslında.

@Htckubra: #benerkekolsam ve #benkadinolsam hastag'leri birlikte başladı ama TT olan #benerkekolsam oldu. Bu memlekette kim kadın olmak ister ki zaten?

İşte trajedi tam da bu noktada... 

Bu ülkede kadın olmak bir nimet, bir şans değil yazık ki. Bu ülkede ve dünyanın birçok yerinde kadın olmak, sürekli kendine sahip çıkmak zorunda olmak demek. Ha yok mu dünyanın anasını satmış kadınlar? Elbette var. Ama onlar da öyle ya da böyle, insanların sözleriyle yaralanıyorlar.

Çünkü -özellikle bizim zihniyetimizde- kadın, erkeğinin hizmetçisi. Kadın, çocuk bakıcısı. Kadın, idare edici, hoş görülü ve sabırlı. Kadın, becerikli. Kadın, pratik. Kadın... Kadın... Kadın...

Milyarlarca görevi var kadının!

Erkekse -en centilmeni bile- birkaç tatlı söz söyleyip çılgınlar gibi mutlu eder kadınını. Yahut onun gözünden manzara böyledir demek daha doğru olur. Evin direğidir o; para kazanır, sonra da akşam olduğunda ayaklarını uzatıp televizyon karşısına geçer. Evdeki yemek kokusu huzurudur. Ya ev yemek kokmuyorsa? O zaman ne şanssızdır, nasıl bir kadına çatmıştır. Oysa tek istediği akşam eve geldiğinde yemek kokusu duymak, kapıda karşılanmak, karşılama esnasında karısını güler yüzlü görmek, terliklerini önünde hazır bulmak, etrafında dört dönen bir aileye sahip olmak, el üstünde tutulmak, ağzından her çıkanı emir sayacak bir kadınla evli olmak... 


Ayh yoruldum! Kalanını dinlendikten sonra yazarım sanıyorum.

Ya da yazmıyorum!

Yazmak bir kenara, lafını bile etmemek lazım aslında. Çünkü erkeklerin kadınları sayesinde sefa sürdükleri bu dünyada, kadın olmak isteyen erkeklerin akıllarından şüphe ediyoruz. Öyle ki kadın olmuş erkeklerin yapabileceği tek iş var zaten: Kendini pazarlamak. Bu erkekler kadın oldukları anda eski hemcinsleri tarafından sömürülüyorlar adeta. Niye? Ceza diye... 'Sen misin kadın olan, çek o zaman erkeğin kahrını.' niyetine... 

Çünkü kadın olmak kahır çekmektir arkadaş. Lamı cimi yok. Sonradan da olsan, doğuştan da olsan; erkeğin yükü altındasın adına kadın dendiği an.

Ki zaten bu yük gözle de görülmez hani. Bu yüzden ispatı da zordur. Anlatılmaz, yaşanır. Erkek milletine lanetler yağdırırsın, havada kalır.

Azınlıkta olduğunu düşünsem de bu zihniyette olmayan ve #benkadinolsam hashtag'ine mantıklı şeyler yazan erkekleri tenzih ettiğimi de iliştirivereyim buraya. Kurunun yanında yanan yaş, gün gelir hesap sorar sonra.

Şimdi, kadın tarafımı ayağa kaldıran bu hashtag'le ilgili yazılmış birkaç tweet'e bakalım. Bakalım ve genel bir çerçeveden kadınlığın nasıl bezdirici bir hal aldığını anlayalım.

@damlakkas: #benerkekolsam bi' kızı ağlatmazdım.

@nesrindemirci: #benerkekolsam "Mazallah kadın olarak dünyaya gelsem napardim." diye düşünürdum her gün.

@NESSCY: #benerkekolsam hayatımdaki kadına hak ettiği değeri verirdim.

@hazal_uzun: #benerkekolsam başkalarının ağzına bakmazdım, kendi karakterim olurdu.

@biradimvarzaten: #benerkekolsam "Bi' o kıza bi' bu kıza bakar, günümü gün ederdim. Nasılsa annem ben isteyince temiz kızı almayacak mı bana? " mantığıyla.

@kbraAYDENZ: #benerkekolsam öyle uzaktan falan bakmakla kalmaz giderdim yanına, adam gibi içimi dökerdim.

@cansuukarakus: #benerkekolsam beni dünyaya getirenin de bir kadın olduğunu unutmaz, olur olmadık küfürler etmezdim.

@SimsekErdogan: #benerkekolsam gece geç vakitte hiç tınlamadan sokakta yürümenin tadını çıkartır, spor salonundan çıkmaz, kadınlara daha saygılı olurdum.

@dyqalkan: #benerkekolsam nasıl olurdum bilmiyorum ama emin olduğum tek nokta şu: Asla senin kadar acımasız olmazdım!

@ZlemTatar: #benerkekolsam asla kadın ahı almazdım, asla... Bilirdim ki kadın ahı alırsam sittin sene iflah olmam.

@cansu_ertem: #benerkekolsam her gün dua ederdim "İyi ki Türkiye'de kadın olarak yaşamımı sürdürmeye çalışmıyorum." diye...

@ipeksindel: #benerkekolsam karşımdaki kadına ileride bir kızım olabileceğini düşünerek davranırdım.

Ve daha yığınla kadın çığlığı... Evet, bi' yandan eğlenildi bu hashtag altında belki ama içinde keşkeler biriktiren yığınla kadın da oradaydı mesela. Erkek olsa sevdiği kadına çiçek gibi davranacak potansiyelde, kadının halinden sadece kadın olanların anlayacağı bir ruh haliyle... Belki de erkek milletine önce kadınlık tattırılmalıydı. Kadınlığı yaşayan ve zorluklarını anlayan kişilere erkek olma hakkı verilmeliydi.

Zira ben kendimi düşünüyorum da şimdi... #benerkekolsam beyaz atlı prens olurdum muhakkak ki! İddialıyım bunda. Atım olmasa da altımda, bir kadının hayallerine rahatlıkla dokunurdum galiba.

Erkekleri anlamakta da belki de bu yüzden zorlanıyorum.

Hiç erkek olmadım ki, erkekliği bilmiyorum.

Ama olsaydım, yeryüzünde ağlamakta olan en azından bir kadın azalırdı eminim. Sadece benim için geçerli değil bu durum. Birçok kadının erkek olmak istemesindeki gaye tam olarak bu sanıyorum.

Ki kadınlık ayaklar altına serildiğinden beri kıymeti kalmadı. Yine de biz kadınlar gurur duyduk topuklu ayakkabılarımızla, küpelerimizle, takılarımızla. Bütün bu kadın olma halleriyse hakaret oldu erkekler arasında. Sırf bu yüzden değil miydi etek giyme cezaları iddia sonlarında?

Son olarak, minik bi' göz atalım #benkadinolsam hashtag'ine.

Buyrunuz, şimdi söz erkeklerde.

@joys_s: #benkadinolsam TT olur sanmayın sakın. Kim ister ki her gün 1 kadının öldürüldüğü bu ülkede kadın olmayı?

@ceyhunyilmaz: #benkadinolsam kalbimi açmazdım. Çünkü kalbini açan bir kadının üzerinden "maalesef" silindir gibi geçerler!

@gokhan0834: #benkadinolsam diye bir cümle kullanana git ol demekten başka bir cevap kalmıyor. Bak Bülent Ersoya mis gibi olmuş.

@SercanOktay: #benerkekolsam başlığının altında ne güzel insani yorumlar var. #benkadinolsam başlığında ise belden aşağısı hariç hiçbir şey yok, rezillik!

Ki zaten pek de yorum yok bu hashtag'le ilgili. Ya Bülent Ersoy gelmiş akıllara, ya da 'verme' eylemi.

Erkeklerin kadınlarla alıp veremediği nedir, anlamadım ki.

Anlayamayız zaten birbirimizi. Bence Dünya, kadınlığı tatmış erkeklere emanet edilmeli.

Yoksa kadın olmak her zaman daha zor olacak belli ki.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

✿ Ziyaretçiler

Powered By Blogger

FeedBurner

Add to Google Reader or Homepage

ECBanner
Recommended Post Slide Out For Blogger
 
BlogOkulu Gadgets